Arbeidsvoorwaarden
Heeft u vragen over arbeidsvoorwaarden of het opstellen van een arbeidsovereenkomst? De arbeidsrecht advocaten van STIPT. geven u daar graag juridisch advies over.
Wat zijn arbeidsvoorwaarden?
Arbeidsvoorwaarden zijn de voorwaarden die werkgever en werknemer met elkaar afspreken, bij het aangaan van een arbeidsovereenkomst. Belangrijke onderwerpen waarover afspraken worden gemaakt zijn het salaris, de arbeidsduur en vakantiedagen. Ook kan worden gedacht aan diverse bedingen, zoals een non-concurrentie-, relatie- en/of geheimhoudingsbeding. De afspraken worden vastgelegd in de arbeidsovereenkomst. De afspraken die worden gemaakt tussen werkgever en werknemer zijn aan regels gebonden (bijvoorbeeld: toepasselijke CAO of andere wet- en regelgeving).
Het wijzigen van arbeidsvoorwaarden
Het is mogelijk om de arbeidsvoorwaarden, na het aangaan van de arbeidsovereenkomst, te wijzigen. In beginsel is voor de wijziging van de arbeidsvoorwaarden toestemming van zowel werknemer als werkgever nodig. Echter, in bepaalde gevallen kan de werkgever een wijziging van arbeidsvoorwaarden ook éénzijdig doorvoeren.
Juridisch advies van onze arbeidsrecht advocaten?
De specialisten van STIPT. sparren graag met u over de (on)mogelijkheden en helpen u bij het opstellen of beoordelen van de arbeidsovereenkomst en de daarbij behorende arbeidsvoorwaarden. Daarnaast kunnen er geschillen ontstaan over bijvoorbeeld de nakoming van bepaalde arbeidsvoorwaarden of over de eenzijdige wijziging van arbeidsvoorwaarden. Ook voor het adviseren of procederen bij geschillen over arbeidsvoorwaarden, bent u bij STIPT. advocaten aan het juiste adres!
Vul het onderstaande contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Bellen kan uiteraard ook, via 088 000 53 00.